Știri
 

The Grandmaster (2013)

Marele Maestru

 

The Grandmaster (2013) trailer
 
Detalii
 

Premieră în România:
13.09.2013
Durata:
130 minute
Distribuit în România de:
cinemaMetruce este cinemametrucinemaMetrul este un instrument care arată cât de apreciat este un film de către critici/bloggeri. Pentru mai multe detalii despre cum funcționează și se calculează, vizitează pagina Ce este cinemaMetrul?
cinemaMetru
prost
acceptabil
excelent
 
Bazat pe părerile celor 14 critici/bloggeri de mai jos.
78%
78


Parerea ta
3 voturi

 
Actori

Sinopsis The Grandmaster (2013)

China, anul 1936. Ip Man (Tony Leung), legendarul maestru de wing chun (unul din multitudinea de stiluri de kung-fu) și viitorul mentor al lui Bruce Lee, duce o viață prosperă în Foshan, China, unde își împarte timpul între familia sa și artele marțiale. Este momentul în care marele maestru Gong Baosen, șeful Comunității de Arte Marțiale din China, își caută un succesor. Pentru ceremonia de rămas bun, el merge la Foshan, cu fiica sa, Er Gong (Zhang Ziyi), și ea maestru în arte marţiale, singura care cunoaște figura mortală “64 de mâini”.

În timpul ceremoniei, Ip Man se confruntă cu marii maeștri din Sud și o cunoaște pe Gong Er, pe care o vede drept egalul său. Foarte curând, admirația lasă loc dorinței și apare o poveste de dragoste imposibilă. La scurt timp, Marele Maestru Gong Baosen este asasinat de unul dintre discipolii săi.



0

 
Recenzii The Grandmaster (2013)
 
 
Andrei Gorzo – Dilema Veche
Dar The Grandmaster arată a ceea ce este: versiunea de două ore (pentru Occident) sau de două ore şi zece minute (pentru China) a unui montaj iniţial de patru ore, din care au rămas cioturi de subploturi incomplet extirpate – secvenţe şi personaje care nu se duc nicăieri.
Dragoş Marin – Film Reporter
Pentru spectacol (de care dă pe afară) şi cadrele îndelung bibilite, The Grandmaster merită văzut la cinema. Numai să nu vă aşteptaţi la o experienţă „transcendentală”, că veţi fi dezamăgiţi.
Cinefilul – FilmeTari
Mi s-au părut senzaționale confruntările din începutul filmului și cea din gară în care Kar Wai Wong își demonstrează întregul talent. Un alt lucru care o să vă atragă atenția este faptul că mai toate dialogurile sunt inspirate din filosofia artelor marțiale, aproape fiecare replică reprezintă un aforism pentru noi, dar pentru ei este un mod de viață.
Irina-Margareta Nistor – Liternet
o capodoperă, de imagine, de atmosferă, de poveste, de iubire şi de tehnica neîntrecută a luptelor marţiale asiatice, despre care, de fapt, ştim atât de puţin şi le-am preluat doar vizual din filmele cu Bruce Lee
Andrada Rosu – Oraşul meu
o poetica senzuala a imaginilor, dialog putin dar supraincarcat de semnificatii, un fir narativ discontinuu, eliptic si in acest caz, chiar incoerent pe alocuri.
Peter Travers – Rolling Stone
Pleci de la acest film defectuos, dar frumos, cu certitudinea că ai văzut un maestru al cinemaului în acțiune.
Eric Kohn – Indiewire
„Don’t worry about your style”, spune Ip Man, o afirmație care i se potrivește și lui Wong. Chiar și cu această schimbare de conținut, forma rămâne o minune vizuală.
Manohla Dargis – New York Times
Oricâte istorie ar conține acest film, cea mai convingătoare calitate a lui The Grandmaster este stilul său.
Kenneth Turan – Los Angeles Times
Probabil te ve simți decadent pentru că-ți place, dar totul este atât de apetisant încât ar fi o prostie să obiectezi.
Leland Montgomery – Paste Magazine
În ciuda problemelor sale, The Grandmaster este mai poetic decât orice alt film recent cu kung fu.
Steven Boone – RogerEbert.com
Scenele de luptă, create de Wong și de maestrul-coregraf Yuen Wo Ping, sunt dansuri formidabile și, uneori, conversații filozofice.
Owen Gleiberman – Entertainment Weekly
În ciuda luptelor splendide, filmul nu este decât un talmeş-balmeş istoric, care nu-și găsește un punct de sprijin.
Jessica Kiang – The Playlist
nu pot trece peste faptul că acesta are o poveste superficială, care trece rapid prin mistere și psihologii asupra cărora am dori să zăbovim mai mult.
Clarence Tsui – Hollywood Reporter
o combinație uimitoare de acțiune explozivă și emoții reprimate, dar ar fi putut să-i ofere mai multă consistență tonului și dezvoltării personajelor.


Niciun comentariu



Postează primul comentariu!


Răspunde


(obligatoriu)