Ridicat pe coarnele Angelinei, Maleficent uimeşte cu efectele speciale.
In ciuda unor secvente inconsistente vizual, emotional sau la nivel de logica, atmosfera de basm e veridica, iar cateva cadre iti taie rasuflarea.
“Maleficent” nu este insa o poveste cu multe personaje, ci povestea unui personaj. Actiunea, intrigile, ceilalti eroi ai povestii sunt doar trecatoare aparitii menite sa-i confere substanta si s-o puna in valoare pe zana cea rea.
Performanța Angelinei Jolie salvează filmul de la eșec, un eșec care altfel ar fi fost inevitabil, deoarece marea problemă a scenariului regizoral este lipsa de indentitate, de coerență artistică și simetrie.
Angelina Jolie straluceste asa cum nu a mai stralucit vreodata un personaj (aparent) negativ in vreun basm.
Maleficent ar fi putut fi mai bun, mai convingator si sa nu lase impresia ca au mizat doar pe popularitatea Angelinei Jolie.
Acesta este filmul lui Jolie. Oricine altcineva, chiar şi Aurora, păleşte în prezenţa sa.
Filmul nu este chiar atât de înspăimântător precum se anticipa. Dar, cel puţin, sunt câteva momente plăcute de-a lungul său.
Jolie a venit la această petrecere pregătită să facă ravagii, dar filmul o opreşte.
Conştient sau nu, coerent sau nu, Maleficent spune un nou tip de poveste despre cum trăim acum, nu odată ca niciodată.
Este un film care arată frumos, dar e plin de decizii narative dubioase şi fără surprize pentru oricine este familiarizat cu elementele din filmele fantastice contemporane.
Maleficent pune multe întrebări grele, dar nu reuşeşte să le răspundă.
Dacă această plictisitoare poveste este “adevărata” poveste a unuia dintre cele mai populare personaje negative Disney, atunci am prefera minciuni înflorate şi ignoranţă.
Maleficent se simte clasic în natura sa.
Filmul este un haos. Dar, un haos bogat. Are putere. Contează.
Cu un amalgam dinamic de efecte şi acţiune, aceasta este o reinventare a basmului, psihologic nuanţată şi umitoare.
Uitasem cât de energică este prezenţa lui Jolie pe marele ecran: devine Sophia Loren a timpurilor noastre. Acum vreau să o văd într-un film pentru oameni mari.