Știri
 

Periferic (2010)

 

Periferic (2010) trailer
 
Detalii
 

Premieră în România:
01.04.2011
Site oficial:
Periferic (2010)
Distribuit în România de:
cinemaMetruce este cinemametrucinemaMetrul este un instrument care arată cât de apreciat este un film de către critici/bloggeri. Pentru mai multe detalii despre cum funcționează și se calculează, vizitează pagina Ce este cinemaMetrul?
cinemaMetru
prost
acceptabil
excelent
 
Bazat pe părerile celor 12 critici/bloggeri de mai jos.
84%
84


Parerea ta
1 vot

 
Actori

Sinopsis Periferic (2010)

Eliberata din inchisoare pentru 24 de ore, Matilda nu mai vrea sa se intoarca si planuieste sa fuga din tara. Pina la sfirsitul zilei, insa, ea trebuie sa-si priveasca-n fata trecutul tulbure.

Isi viziteaza familia pe care a parasit-o cu mult timp in urma. Andrei, fratele de care s-a indepartat, nu prea vrea sa o ajute, iar sotia acestuia ar alunga-o de-a dreptul. Dar Matilda nu vrea sa renunte, iar dupa declansarea conflictului, scad nu doar sansele de a primi vreun ajutor, ci si de a se impaca cu familia ei.



0

 
Recenzii Periferic (2010)
 
 
Iulia Blaga – HotNews
„Periferic” nu e o comedie romantica – desi e, in schimb, un foarte bun film de actiune. Cu cronometrul in mana, regizorul dozeaza tensiunea pana la punctul de fierbere, cand se ajunge la „care pe care”.
Bogdan – Blogul cu Filme
Sfatul medicului: fugiţi de-l vedeţi!
Radu Toderici – ArtAct Magazine
Periferic e un debut sigur de sine şi un exemplu de manual pentru un film puternic şi percutant construit pe o structură foarte clasică. Aproape că nu poţi să-i reproşezi nimic. Pe lângă faptul că practic relansează o actriţă foarte talentată, Ana Ularu, filmul lui Bogdan George Apetri se păstează la o distanţă respectabilă de multe clişee în care ar fi putut cădea.
Violeta Ion – Liternet
E notabil faptul că regizorul îşi pune o amprentă grea prin atmosferă şi montaj, poate cea mai originală din ce am văzut în ultimii doi ani în filmul românesc.
Costi Rogozanu – VoxPublica
V-aţi tăiat vreodată cu un brici? Există un moment scurt cînd, din cauza ascuţişului şi a rapidităţii, pielea se despică şi se văd clar ţesuturile secţionate unul peste altul. Nici măcar nu te doare în momentul tăieturii. Abia apoi vine sîngele şi inundă rana. E greu să prinzi în literatură, film, muzică acea clipă de dinainte de durere, de dinainte de sînge. Momentul de anatomie pe viu. Asta e Perific.
Ştefan Dobroiu – Cinemagia
Dacă siguranţa de sine, instinctul infailibil şi stricteţea lui Apetri uimesc pe toată durata filmului, acestea dispar la final, care păcătuieşte şi prin faptul că este o idee prea previzibil pentru a reuşi să-ţi dea acea lovitură în plex de aşteptat de la un astfel de subiect. Spectatorul trebuie să-i inventeze Matildei un viitor, iar acest efort ştirbeşte din forţa unei poveşti care ar fi avut mult de câştigat de la un „punct” categoric.
Alin Ludu Dumbravă – ALD MovieLand
Titlul descrie bine leit-motivul cinematografiei romanesti: Periferic.
3 din 5, 6 din 10 !!!
Andrei Gorzo – Dilema Veche
Periferic, filmul de debut al lui Bogdan George Apetri, e mai mult un exerciţiu de ucenic-cineast decît un produs cinematografic consistent, dar nu e o ruşine.
Veronica Placintescu – metropotam
Periferic este un film care te tine in suspans, care are un substrat foarte profund si face apel la propria constiinta. Regia se potriveste mana in mana cu povestea, iar noi ii dam o nota buna.
Mihai Fulger – Observator Cultural
Bogdan George Apetri se dovedeşte, încă de la debut, un reprezentant demn de urmărit al Noului Cinema Românesc, iar reuşita sa este cu atît mai remarcabilă cu cît el depăşeşte realismul predominant, profitînd de cunoştinţele dramatice şi tehnice dobîndite la şcoala americană, cărora le adaugă o viziune regizorală originală.
Delia – Filme-carti
Camera de filmat lucreaza foarte bine cu figurile actorilor, exceland asupra Anei Ularu si decupandu-i inspirat trupul si fata in perpetua transfigurare a starilor si sentimentelor. Pe colturosenia incrancenata a figurii, ochii se detaseaza intr-o ciudata lumina verde venind din interior, care exprima toate frustrarile, dar si ambitiile si sperantele personajului.
Ray Bennett – Hollywood Reporter
Numai finalul, oarecum vag, ise poate reproșa filmului, altfel captivant, regizat de Apetri și scris împreună cu Tudor Voican.


Niciun comentariu



Postează primul comentariu!


Răspunde


(obligatoriu)