Știri
 

Tatăl fantomă (2011)

Tatăl fantomă

 

Tatăl fantomă (2011) trailer
 
Detalii
 

Premieră în România:
02.03.2012
Gen:
Distribuit în România de:
cinemaMetruce este cinemametrucinemaMetrul este un instrument care arată cât de apreciat este un film de către critici/bloggeri. Pentru mai multe detalii despre cum funcționează și se calculează, vizitează pagina Ce este cinemaMetrul?
cinemaMetru
prost
acceptabil
excelent
 
Bazat pe părerile celor 8 critici/bloggeri de mai jos.
44%
44


Parerea ta
niciun vot

 
Actori

Sinopsis Tatăl fantomă (2011)

Profesorul american Robert Traum îşi ia un concediu de un an şi îmbrăţişează o aventură în strânsă legătură cu trecutul. Întors pe bătrânul continent, Robert încearcă să dezlege misterul originii tatălui şi unchiului său, faimoşii fraţi Traum: Rudolf, un celebru romancier, şi Samuel, odinioară mare gangster la Chicago. În timpul călătoriei sale prin Transilvania, o cunoaşte pe Tania, şefa Arhivelor Bucovinei. Împreună dau de Sami, ultimul prieten al familiei Traum aflat încă în viaţă, proiecţionist la un mic cinema prăfuit de provincie, din care a fost izgonit de către un politician local pus pe căpătuială. În timp ce Robert îl ajută pe Sami să-şi recapete cinematograful, Sami îl ajută să-şi afle originile.



0

 
Recenzii Tatăl fantomă (2011)
 
 
Delia – Filme-cărți
De la povestea calda si credibila prezentata, la modul in care actorii intra cu o extraordinara naturalete si empatie in haina personajelor, la imaginile graitoare pe care camera le selecteaza inteligent si le daruieste cu multa lumina si de multe ori si cu mult umor (Liviu Marghidan) si pana la coloana sonora de mare clasa artistica … filmul acesta “e diferit”.
Andrei Gorzo – Dilema Veche
Într-un context dominat de decizii regizorale care nu sînt nicicum (şi care, prin urmare, nu reuşesc să dea o formă conţinutului parafrazabil al filmului – adică acţiunilor, evenimentelor –, astfel încît excentricitatea acestui conţinut devine greu distinctibilă de simpla inepţie), ocazionalele accese de personalitate stilistică ale lui Georgescu (aici un flashforward, dincolo un sărut dat în reluare din diverse unghiuri) sînt la fel de intempestive, de arbitrare, de hodoronc-tronchiste, ca elanurile cîntăcioase ale unui afon.
Ileana Bîrsan – BeWhere
acoperă o largă gamă de genuri, cu o istorie livrată de scriitorul și scenaristul Barry Gifford (Wild at Heart, Lost Highway) în povestirea autobiografică Almost Oriental. Din nefericire, Lucian Georgescu dă greș atunci când lipește câte puțin din fiecare într-un colaj în care vrea musai să transmită multe lucruri importante, dezavantajat și de accentul necredibil și jocul plat al lui Marcel Iureș, cu un permanent ton superior, didactic și politicos.
Craita Nanu – Raluk
Tatal fantoma merita vazut. E o poveste calda si amuzanta care se intampla nu in Romania cosmetizata pentru turism, nici in Romania coplesita de drame pentru sensibilizarea strainilor, ci in tara pe care o stim pentru ca am batut-o cu piciorul in lung si-n lat. Cu toate ca dialogurile sunt in proportie de 70% in engleza, va asigur ca este film de-al nostru, pentru noi.
Irina – metropotam
Tatal Fantoma, cel mai nou film cu maestrul Marcel Iures, e ca o prajitura buna pe care o gasesti intr-o carte de bucate. Are toate ingredientele pentru o prajitura delicioasa, inveti reteta ca sa fii sigur ca nu ratezi niciun pas, poza e la fel de apetisanta ca dulcele din teorie, dar rezultatul nu e la fel de savuros ca ceea ce te asteptai sa degusti.
Adelina – Filme Tari
La vizionare am avut momente când eram într-o confuzie totală, la fel cum sunt și personajele din film, însă înlănțuirea întâmplărilor m-au ajutat să deslușesc simboluri și noi sensuri. Confuzia identității a tuturor personajelor se risipește în final și îi prezintă în adevărata lor esență, iar totul se bazează pe celebrul citat „nu destinația contează ci drumul”.
Iulia Blaga – Hot News
Daca exista un element care sa lege aceste elemente disparate si sa dea unitate filmului, e tocmai faptul ca „Tatal fantoma”, fara sa-si fi propus, e un roadmovie in masura in care te poarta prin mai multe genuri si stiluri diferite, neasumandu-l pe niciunul pana la capat pentru ca nu stie ce vrea si unde doreste sa ajunga. In lipsa unui sambure solid, toata constructia – imaginea atenta a lui Liviu Marghidan, muzica lui Johannes Malfatti, interpretarile samd – se imprastie.
Florentina Ciuverca – Film Reporter
Singura secvenţă curat Barry Gifford – una cu femei grase şi lascive într-o piscină orientală – îşi găseşte cu greu locul într-un scenariu care nu are nici cea mai vagă idee unde vrea să ajungă. Probabil e şi unul dintre motivele pentru care premiera a venit la doi ani după realizarea filmului.


Niciun comentariu



Postează primul comentariu!


Răspunde


(obligatoriu)