Știri
 

Whiplash (2014)

Whiplash

 
whiplash
whiplash
whiplash

Whiplash (2014) trailer
 
Detalii
 

Premieră în România:
06.02.2015
Gen:
Durata:
105 minute
Site oficial:
Whiplash (2014)
Distribuit în România de:
cinemaMetruce este cinemametrucinemaMetrul este un instrument care arată cât de apreciat este un film de către critici/bloggeri. Pentru mai multe detalii despre cum funcționează și se calculează, vizitează pagina Ce este cinemaMetrul?
cinemaMetru
prost
acceptabil
excelent
 
Bazat pe părerile celor 18 critici/bloggeri de mai jos.
90%
90


Parerea ta
6 voturi

 
Actori

Sinopsis Whiplash (2014)

Andrew Neiman este un baterist de jazz, care, la 19 ani, visează să devină star, dar nu e sigur că acest vis i se va împlini. Obsedat de cariera (de scriitor) ratată a tatălui său, Andrew se ambiţionează să se ridice la nivelul elitei naţionale a muzicienilor proveniţi din Conservatorul de muzică. Într-o seară, Terence Fletcher, un dirijor renumit atât pentru talentul său pedagogic cât şi pentru metoda sa ciudată de predare, îl aude pe Andrew exersând la tobe. Chiar dacă Fletcher nu-i spune mare lucru în seara aceea, el reuşeşte să trezească în Andrew ambiţia de a-şi atinge ţelul.



0

 
Recenzii Whiplash (2014)
 
 
Marin Apostol – Părerea Blog de Cinema
Whiplash înseamnă pasiune, și determinare, și dorința de a avea succes, și sacrificiu, și J. K. Simmons urlând înjurături cu disperarea omului pentru care „a good job” nu e niciodată de ajuns, și Miles Teller bătând la tobe cu disperarea omului pentru care orgoliul și pasiunea pot deveni toxice.
Marcel Prost – Cinemateca
Mesajul lui Whiplash e pe cat de simplu, pe atat de „inactual”: ca sa ajungi undeva, trebuie sa te duci pana acolo.
Mihaela Mândru – Filme-carti
Actiunea se desfasoara in principal intr-o singura camera, plina de muzicieni cu prim plan pe Andrew si baterie, pe transpiratia si sangele ce joaca pe talere. Scenele sunt insa atat de impresionante visual si sonor incat nu se simte lipsa diversitatii.
Andrei Gorzo – Dilema Veche
[…] nu există nimic care să merite luat din ceea ce se trafichează – şi nu se chestionează decît superficial – în Whiplash: o mistică a excelenţei ca produs al unor metode pedagogice teroriste şi al voinţei individuale încrîncenate, fără nici o bucurie, fără nici o împărtăşire, fără nici o ambiţie mai largă de deschidere a minţii.
Dragoş Marin – Film Reporter
Whiplash prinde cu adevărat avânt atunci când joacă după regulile thriller-ului, chiar dacă o face deghizat în spatele unui coming of age de genul celor care primesc frecvent acolade la Sundance.
Doina Giurgiu – Liternet
Dacă Damien Chazelle, regizorul – fost toboşar -, a dorit să facă un thriller la conservator în ritm sincopat, a reuşit.
Geoffrey Macnab – The Independent
Ceea ce oferă filmului un plus, în ciuda improbabilităților sale, este portretul brutal și franc, dar în același timp subtil al relațiilor schimbătoare dintre profesor și elev.
Peter Bradshaw – The Guardian
Dacă realizatorul rețelei Facebook, Mark Zuckerberg, ar fi luat lecții de jazz la tobe de la Dr. Hannibal Lecter, rezultatul ar fi putut arăta așa.
Simon Foster – FilmInk
Susținut de două interpretări răvășitoare, acest film extraordinar, brutal și fără compromisuri vă va lăsa buimăciți și incitați.
Betsy Sharkey – Los Angeles Times
Un film în care simți la fel de mult precum vezi, iar ceea ce vezi este atât excelent, cât și înfiorător.
Peter Travers – Rolling Stone
Este electrizant.
Roth Cornet – IGN
Filmul este o piesă de artă impresionantă, care explorează prețul pentru măreția artistică, în timp ce demonstrează exact cum aceasta arată.
A.O. Scott – New York Times
Poate că greșește în privința unor lucruri, dar țintește, și în cele din urmă reușește, să atingă o autenticitate mai exaltată și mai primordială decât însăși veridicitatea în sine.
Damon Wise – Empire
Extraordinarul film al lui Chazelle ne transpune în mintea a doi bărbați în căutarea perfecțiunii.
Drew McWeeny – HitFix
De departe, cea mai bună parte a filmului este cea din ultimele 20 de minute și ceva, și este atât de bună, încât se revanșează pentru nereușitele de până atunci.
Brian Tallerico – RogerEbert.Com
Un fascinant portret a două persoane care lucrează la teoria conform căreia presiunea transformă cărbunele în diamant.
Eric D. Snider – Film.Com
Este garantat că vei ieși din cinematograf plin de adrenalină.
Todd McCarthy – Hollywood Reporter
Teller impresionează din nou printr-o interpretare care este deseori mocnită, decât nestatornică.


Niciun comentariu



Postează primul comentariu!


Răspunde


(obligatoriu)