1
10 decembrie 2012
 
 

Aseară: Zero Dark Thirty vs Amour 2-1


Azi-noapte, trei asociații ale criticilor din America au anunțat premiile pe 2012. Astfel, criticii din Boston (Boston Society of Film Critics) și criticii online din New York (New York Film Critics Online) au ales Zero Dark Thirty drept cel mai bun film al anului, în vreme ce criticii din Los Angeles (Los Angeles Film Critics Association) au dat premiul pentru cel mai bun film lui Amour.

În privința celui mai bun regizor, criticii din Boston și cei din New York au fost iarăși de acord, alegând-o pe Kathryn Bigelow, pentru Zero Dark Thirty, iar cei din L.A. l-au ales pe Paul Thomas Anderson, pentru The Master.

Românul Mihai Mălaimare Jr., care s-a ocupat de imaginea lui The Master, a câștigat premiul pentru cel mai bun director de imagine la premiile criticilor din Boston, iar cei din L.A. i-au dat locul doi.

Iată, mai jos, lista completă a premiilor acordate aseară:

Cel mai bun film

Los Angeles Film Critics Association: Amour (locul 2: The Master)
Boston Society of Film Critics: Zero Dark Thirty (locul 2: Moonrise Kingdom și Amour)
New York Film Critics Online: Zero Dark Thirty

Cel mai bun regizor

LAFCA: Paul Thomas Anderson, The Master (locul 2: Kathryn Bigelow)
BSFC: Kathryn Bigelow, Zero Dark Thirty (locul 2: Paul Thomas Anderson, The Master)
NYFCO: Kathryn Bigelow, Zero Dark Thirty

Cel mai bun scenarist

LAFCA: Chris Terrio, Argo (locul 2: David O. Russell, Silver Linings Playbook)
BSFC: Tony Kushner, Lincoln (locul 2: Wes Anderson, Moonrise Kingdom)
NYFCO: Mark Boal, Zero Dark Thirty

Cel mai bun actor

LAFCA: Joaquin Phoenix, The Master (locul 2: Denis Lavant, Holy Motors)
BSFC: Daniel Day-Lewis, Lincoln (locul 2: Denis Lavant, Holy Motors)
NYFCO: Daniel Day-Lewis, Lincoln

Cea mai bună actriță

LAFCA: Emmanuelle Riva, Amour, și Jennifer Lawrence, Silver Linings Playbook (egalitate)
BSFC: Emmanuelle Riva , Amour (locul 2: Deanie Yip, A Simple Life)
NYFCO: Emmanuelle Riva , Amour

Emmanuelle Riva, Amour

Emmanuelle Riva, Amour

Cel mai bun actor în rol secundar

LAFCA: Dwight Henry, Beasts of the Southern Wild (locul 2: Christof Waltz, Django Unchained)
BSFC: Ezra Miller, Perks of Being a Wallflower (locul 2: Christof Waltz, Django Unchained)
NYFCO: Tommy Lee Jones, Lincoln

Cea mai bună actriță în rol secundar

LAFCA: Amy Adams, The Master (locul 2: Anne Hathaway, The Dark Knight Rises și Les Miserables)
BSFC: Sally Field, Lincoln (locul 2: Emma Watson, Perks of Being a Wallflower)
NYFCO: Anne Hathaway, Les Miserables

Cel mai bun director de imagine

LAFCA: Roger Deakins, Skyfall (locul 2: Mihai Malaimare Jr., The Master)
BSFC: Mihai Malaimare Jr., The Master (locul 2: Robert Yeoman, Moonrise Kingdon, și Claudio Miranda, Life of Pi)
NYFCO: Claudio Miranda, Life of Pi

Cel mai bun film străin

LAFCA: Holy Motors (locul 2: Footnote)
BSFC: Amour (locul 2: Holy Motors)
NYFCO: Amour

Cel mai bun film de animație

LAFCA: Frankenweenie (locul 2: It’s Such a Beautiful Day)
BSFC: Frankenweenie (locul 2: ParaNorman)
NYFCO: Chico and Rita

Cel mai bun film documentar

LAFCA: The Gatekeepers (locul 2: Searching for Sugar Man)
BSFC: How to Survive a Plague (locul 2: Queen of Versailles)
NYFCO: The Central Park Five

Cel mai bun montaj

LAFCA: Dylan Tichenor și William Goldenberg, Zero Dark Thirty (locul 2: William Goldenberg, Argo)
BSFC: Dylan Tichenor și William Goldenberg, Zero Dark Thirty (locul 2: William Goldenberg, Argo)

Cea mai bună muzică

LAFCA: Benh Zeitlin & Dan Romer, Beasts of the Southern Wild (locul 2: Jonny Greenwood, The Master)
BSFC: Moonrise Kingdom (locul 2: Django Unchained)
NYFCO: Mary Ramos, Django Unchained

Cea mai bună scenografie

LAFCA: Jack Fisk, The Master (locul 2: Adam Stockhausen, Moonrise Kingdom)

Cel mai bun regizor debutant

LAFCA: Benh Zeitlin, Beasts of the Southern Wild (New Generation Award)
BSFC: David France, How to Survive a Plague (locul 2: Benh Zeitlin for Beasts of the Southern Wild)
NYFCO: Benh Zeitlin, Beasts of the Southern Wild

Breakthrough Performance

NYFCO: Quvenzhane Wallis, Beasts of the Southern Wild


Articol scris de