Consumer Report 2017 > La ce se uită românii

la-ce-se-uita-romanii-consumer-report-2017

Joi, 23 noiembrie, a avut loc o nouă ediție a conferinței Future of Media, ocazie cu care am intrat în posesia studiului Consumer Report 2017, lansat de Starcom România. Acesta indică trendurile în materie de shopping behaviour și consum de media în rândul românilor. Iar aici, pe Blog de Cinema, vom scoate în evidență la ce se uită românii: ce genuri de video preferă, ce site-uri vizitează pentru a viziona filme gratis și ce platforme de video-on-demand utilizează.

Studiul este împărțit în patru categorii:
  • Familiile cu copii (Families with kids) – familii care au în grijă copii cu vârsta până în 14 ani, membrii familiei având vârsta cuprinsă între 18 și 45 ani;
  • Adolescenții (Teens) – elevi, cu vârsta cuprinsă între 14 și 17 ani;
  • Tinerii necăsătoriți (Single Youth) – generația Millennials, necăsătoriți și fără copii, cu vârsta cuprinsă între 18 și 34 de ani;
  • Familii fără copii în grijă (Families without kids) – majoritatea membrilor familiei au depășit vârsta de 45 ani și nu au copii mai mici de 14 ani în grijă.

Familiile cu copii (Families with kids)

Membrii familiilor cu copii tind să se uite mai mult la TV offline (88%) decât să urmărească TV online (48%). În vreme ce se observă o tendință mai mare a bărbaților spre vizionarea de programe online (54%), comparativ cu femeile (44%).

Interesant este faptul că 20% dintre familiile cu copii încă mai folosesc DVD playerele.

În ce privește programele TV, la nivel național, familiile cu copii preferă, în ordine, Românii au talent (17%), Las Fierbinți (15%) și filmul de marți seară de pe ProTV (11%).

Comediile sunt cele mai urmărite de familiile cu copii (63%), chiar dacă bărbații au tendința să urmărească mai mult filme de acțiune (68%) și SF (35%), în vreme ce femeile preferă, pe lângă comedii, filmele de dragoste (54%) și telenovelele (30%).

20% dintre membrii familiilor cu copii accesează regulat platformele de video-on-demand (VOD), cea mai accesată fiind HBOGO (54%), urmată de Netflix, Voyo și Antena Play (fiecare cu 24%).

În topul preferințelor se află filmele (69%), documentarele (42%) și programele muzicale / concertele (41%). Se observă o înclinație mai mare a bărbaților pentru vizionarea programelor sportive (46%) și a femeilor pentru programele cu temă culinară (48%).

Site-urile cu conținut video gratis/piratat cele mai accesate de către membrii familiilor cu copii sunt filmeonline.biz (7%), filmehd.net și filme-bune.net (ambele cu 5%).

Locurile în care urmăresc cel mai des video online sunt: sufrageria (76%), dormitorul (60%) și la serviciu/școală (42%).
Doar 6% dintre membrii familiilor cu copii merg săptămânal la cinema.

Adolescenții (Teens)

Adolescenții preferă un pic mai mult TV-ul offline (78%) decât TV-ul online (69%) și doar 16% vizionează filme pe DVD.

La nivel național, adolescenții preferă, în ordine, Românii au talent (10%), Chefi la cuțite, Noră pentru Leana și Las Fierbinți (toate cu 6%). Se observă, totuși, un interes crescut din partea fetelor pentru Insula iubirii.

Genul de filme preferat este comedia (62%); filmele de acțiune (52%) și cele de dragoste (36%) completând top-3-ul. Fetele au tendința de a urmări mai mult filme de dragoste (55%) și drame (38%), în vreme ce băieții: filme de acțiune (57%), SF (35%) și horror (33%).

Cele mai accesate platforme VOD sunt HBOGO (38%), Netflix (34%) și Antena Play (27%).

23% dintre adolescenți vizionează în mod regulat conținut video pe platformele VOD, iar cel mai urmărit tip de programe sunt filmele (73%), programe muzicale și concerte (34%) și programe sportive (32%). Fetele tind să urmărească mai multă muzică (50%) și mai multe programe cu temă culinară (36%), în vreme ce băieții – programe sportive (38%).

În general, adolescenții preferă aceleași site-uri cu conținut video gratis/piratat ca și familiile cu copii, numai că procentajele sunt mult mai mari: filmeonline.biz (17%), filmehd.net (14%) și filme-bune.net (13%).

Cei mai mulți adolescenți urmăresc video online în dormitor (83%), în sufragerie (60%) și la școală (50%).
Iar 10% dintre adolescenți merg săptămânal la cinema.

Tinerii necăsătoriți (Single Youth)

Tinerii necăsătoriți se uită la TV offline în proporție de 80% și doar 69% urmăresc TV online. În vreme ce 19% vizionează filme pe DVD (peste media de 16% înregistrată la nivelul întregii populații din mediul urban).

Cea mai urmărită emisiune TV este la fel ca și în cazul celorlalte categorii: Românii au talent (11%), urmată de IUmor (preferată mai mult de tinerii din mediul rural) și Vocea României Junior (ambele cu 8%).

Și tinerii preferă tot comediile (60%), filmele de acțiune (51%) sunt pe locul doi în preferințele lor, urmate de filmele romantice (31%).
Se observă un interes crescut al femeilor pentru comedii (67%), filme romantice (50%) și drame (38%), în timp ce bărbații au un interes crescut pentru filme de acțiune (54%) și SF (36%).

Cele mai accesate site-uri cu conținut video gratis/piratat sunt f-hd.net și filmeonline.biz (ambele cu 13%), urmate de filme-bune.net (12%).
(Se pare că cei de la Starcom au uitat să includă secțiunea VOD în această categorie).

Tinerii merg la cinema săptămânal în aceeași proporție ca și adolescenții (10%).

Familii fără copii în grijă (Families without kids)

Membrii familiilor fără copii se uită cel mai puțin la video online (37%), în vreme ce TV offline vizionează 87% și DVD-uri – 17%.

Tot Românii au talent este emisiunea cea mai vizionată (18%) la nivel național, urmată de Las Fierbinți (16%) și Vremea de la Știrile ProTV de la ora 19:00 (12%).

Ca și celelalte categorii de public, comediile reprezintă genul de filme cel mai urmărit (56%), filmele de acțiune se situează pe locul al doilea (53%) și filmele de dragoste pe trei (42%).
Se observă un interes crescut al bărbaților pentru filmele de acțiune (65%), SF (33%) și horror (22%), în timp ce femeile au un interes crescut pentru filmele de dragoste (53%), drame (32%) și telenovele (31%).

22% dintre membrii familiilor fără copii accesează în mod regulat platforme VOD. Preferată fiind și în cazul acesta HBOGO (49%), urmată de Netflix (44%) și Eurosport Player (16%).

Cele mai căutate programe pe platformele VOD sunt filmele (72%), documentarele (41%) și programele muzicale și concertele (31%).
Femeile tind să se uite mai mult la documentare (44%), iar bărbații la sport (38%).

Site-urile cu conținut video gratis/piratat cele mai accesate sunt: filmeonline.biz (9%), filmehd.net (8%) și filme-bune.net (6%).

Locul preferat de vizionat video online este sufrageria (73%), urmat de dormitor (70%) și serviciu/școală (46%).

Doar 5% dintre membrii familiilor fără copii merg la cinema săptămânal.


Aceasta este cea de-a patra ediție a studiului Consumer Report realizat de Starcom și cuprinde date din diverse studii coordonate extern (SNA Focus, Gemius, Masor, InfoSys), cât și date din studii coordonate de Starcom România, cum ar fi: Influence ME 2017, Moms’ media habits, Black Friday sau SMG Video Watching Habits 2017.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *