
Balada triste de trompeta (2010)
Baladă tristă de trompetă
Premieră:
09-12-2011Site oficial:
Balada triste de trompeta (2010)Distribuitor:
Transilvania FilmAndrei Gorzo – Dilema Veche
Un fel de avion kamikaze în flăcări, acest film solicită disperat crearea în jurul său a unui cult care să-l înalţe deasupra judecăţilor valorice convenţionale.
Ruxandra Grecu – FilmReporter
Clovnii, circul şi violenţa sunt o alegorie pentru nebunia războiului. Javier îi reprezintă pe republicani, Sergio pe fasciştii lui Franco, iar ei se ceartă pe Natalia, superficiala, masochista, nehotărâta Spanie, care, evident, suportă consecinţele discordiei lor. Din punctul ăsta de vedere, filmul e genial, iar absurditatea chiar are sens narativ – războiul e oricum absurd, violenţa fără sens, iar înrăutăţirea conflictului, fără motiv.
Andrei Dobrescu – Film Menu
Oricât de violent şi extravagant s-ar vrea, „Balada tristă a trompetei” nu face altceva decât să livreze o lecţie de cultură civică pe o temă cuminţică – „răzbunarea e un lucru rău”. Nu poţi pretinde să obţii un film cult când te repezi să explici tot ce se întâmplă în el, aşa cum face de la Iglesia cu metaforele şi citatele lui. Era limpede la ce se referea, doar modul lipsit de subtilitate prin care o face este defectuos.
Jeannette Catsoulis – New York Times
Genial, bizar, uimitor și absolut dement…
Chris Cabin – Film Critic
Sunt momente de umor adevărat și momente de un dramatism nebun în The Last Circus. Dar, în ansamblu, filmului îi lipsește consistența, durerea și imaginația remarcabilă din Labirintul lui Pan regizat de Guillermo del Toro.
Dov Kornits – FilmInk
Fără să se ferească nicio clipă de a arăta momente de violență gratuite, Iglesia amestecă orice, mai puțin chiuveta de la bucătărie, în filmele sale pline de idei, iar odată ce te-ai urcat în rollercoaster, vei aprecia călătoria.
Deborah Young – Hollywood Reporter
Interpretând personajul principal, Areces este inventiv și înspăimântător, dar este imposibil să simpatizezi cu nebunia sa.
Drew Taylor – Indiewire
Niciodată mulțumit să urmeze un singur fir narativ, The Last Circus o ia ba într-o direcție, ba în alta, până în momentul în care Javier îl desfigurează cu brutalitate pe Sergio și este forțat să fugă pentru a se ascunde, transformându-se literalmente într-un animal al pădurii, scormonind după mâncare.
Capone – Ain’t It Cool News
un film devastator, întunecat și, uneori, amuzant despre clown-i ucigași
Chris Cork – The Vine
o metaforă alungită într-un film bizar: durerea și absurditatea războiului – în acest caz, Războiul Civil spaniol