Premieră:
17-09-2010
Gen:
Distribuitor:

https://youtu.be/Ud48PDgKS6k

Alex. Leo Şerban – Liternet
Marţi, după Crăciun este cel mai bun film al lui Radu Muntean – cel mai matur, cel mai împlinit – şi, totodată, cel mai bun film românesc pe care l-am văzut în 2010!
Mihnea Columbeanu – Cinemagia
Trăsăturile definitorii ale lui Marţi, după Crăciun sunt: eleganţă, rafinament, delicateţe, profunzime, într-un studiu uman pe cât de moral, pe atât de puţin moralizator – căci, din păcate, fracturile familiale sunt la ordinea zilei, şi mulţi semeni de-ai noştri se pot regăsi în tribulaţiile parcurse de Adriana şi Paul Hanganu. Aşa cum am arătat şi la început, chiar dacă nu e un film eminamente de public, nu este nici „elitist” – e pur şi simplu uman. Ceea ce înseamnă enorm.
Iulia Blaga – HotNews
Parca in niciun alt film al lui Radu Muntean timingul nu e mai perfect. Fiecare scena e taiata exact acolo unde trebuie, exact acolo unde i se termina respiratia. Primul miez (sic) al filmului, scena in care cei trei eroi se intalnesc, pare interminabila – tocmai pentru ca protagonistilor le pare asa. Mai exact, doar pentru doua personaje din trei (si pentru noi) timpul trece mult prea incet.
Cinesseur – Cinesseur
Raportând produsul la autorul lui, îndrăznesc să afirm că Marți, după Crăciun e cel mai slab film făcut de Radu Muntean so far. În Marți, după Crăciun aproape totul e lăsat în seama scenariului și a actorilor. Cum scenariul se bizuie aproape exclusiv pe dialoguri, iar dialogurile nu mai sunt ce erau odată (în Hârtia va fi albastră sau Boogie), ansamblul apare și mai fragil.
Delia – Filme-Cărți
Inteligent si de apreciat este faptul ca filmul nu este croit dur, in alb si negru – ci este nuantat, ni se sugereaza, nu ni se baga pe gat vreo opinie, dogma, prejudecata, suntem lasati liberi sa gandim cu propriile noastre resurse.
Irina – metropotam
Filmul se descurca de minune la capitolul dialog, replici si emotii transmise, dar ii lipseste acea scanteie care sa tina spectatorul pe foc, sa-i umple fruntea de broboane de transpiratie si sa-l faca sa muste din scaun de nervi sau de nerabdare.
Cristina Bazavan – Tabu
Marti, dupa Craciun e o bucurie de film. curat, fin, rafinat. mi-nu-nat.
Ana Ciobanu – Zapacita
La mine a funcţionat din plin. Cumpăratul cadourilor, bunicul care vrea neapărat să ajute şi el la căratul bradului, toată drama conjugală care se ţese fix în jurul sărbătorilor, glasul tremurat al Adrianei (Mirela Oprişor), când ajunge la masa în familie (a luat deja Decizia dar trebuie să salveze aparenţele până marţi, după Crăciun), bunicii care complotează atât de frumos pentru a aşeza cadourile sub brad fără ca Mara să-i vadă- m-au făcut să simt fiecare moment din film.
George Hari Popescu – CyberCulture
Practic, am înţeles drama şi situaţiile filmului, dar n-am înţeles de ce ele trebuia legate prin planurile fixe utilitare – gîdilarea din pat, îmbrăcatul şi dezbrăcatul, băutul berii etc. Mi-ar fi plăcut să pot aprecia şi montajul filmului.
Cătălin Olaru – Revista Cultura
Daca „Marti, dupa Craciun” e un film excelent, aceasta se datoreaza poate si faptului ca, in el, „nu se intampla nimic”. Acest nimic face din filmul lui Muntean o aventura mai palpitanta decat orice batalie, reala sau coregrafiata, care a avut loc vreodata.
Ana Maria Sandu – ArtActMagazine
Marți după Crăciun e o poveste onestă, sensibilă, scrisă cu mare atenție la nuanțe și filmată frumos. Și care ne arată un Radu Muntean și mai bine instalat într-o poveste intimistă, cu multe cîrlige la public.
Eric Lavallee – IonCinema
Marţi, după Crăciun este un must-see pentru oricine a fost la un moment-dat ”în plus” într-o relație.
Natasha Senjanovic – Hollywood Reporter
Din păcate, această disecție minuțioasă a unei situații de adulter nu aduce nimic original. […] Actorii sunt destul de buni, dar, de multe ori, nu au nimic de făcut, ceea ce e cel puțin ciudat. […] „Marţi” suferă din cauza prea multor scene inconsistente şi conversaţiilor lipsite de sens.
Steven Zeitchik – LA Times
Românii nu pot face un film prost. E ca și cum ar fi ilegal în țara lor. Sau, cel puțin, nu în ADN-ul lor. Filmul lui Muntean este un lucru remarcabil, descriind convingător subtilităţile vieţii moderne şi ale căsniciei.
Jay Weissberg – Variety
După Boogie, Muntean şi colaboratorii săi oferă din nou un dialog natural – deşi e mult prea mult în această poveste despre un tip care oscilează între soţie şi amantă înainte de a lua, în final, o decizie.
Mike D’Angelo – AV Club
Radu Muntean ia un scenariu-standard, căruia îi aduce un suflu nou, folosindu-se doar de trei actori deosebiți şi multă răbdare în a prezenta detaliile.