0
8 aprilie 2017
 
 

Review > saramon vs Get Out

get-out-review
get-out-review

Am fost la Get Out și n-am simțit nevoia să ascult de îndemnul din titlu. Dimpotrivă chiar. Cu fiecare minut care trecea, eram tot mai curios. Iar regizorul și scenaristul Jordan Peele (pe care mulți îl cunosc ca fiind de fapt un comediant) nu face deloc ușoară misiunea spectatorului care vrea să știe ce se va petrece înainte ca lucrurile să se întâmple.

Chris Washington (Daniel Kaluuya) și Rose Armitage (Allison Williams) sunt împreună de vreo cinci luni iar acum se pregătesc să meargă acasă la ea. Cu o oarecare ezitare, Chris o întreabă dacă le-a spus părinților că este negru. Rose răspunde negativ, dar îl asigură că ai ei sunt cei mai cool părinți din lume și că nu ar judeca pe cineva după culoare pielii.

Get Out a fost realizat cu un buget de aproximativ 5 milioane de dolari, iar până în momentul acesta a câștigat în întreaga lume peste 170 de milioane de dolari. A devenit, astfel, cel mai profitabil film de debut cu scenariu original, depășind recordul deținut de The Blair Witch Project, din 1999. Iar regizorul Jordan Peele a intrat deja în atenția marilor studiouri, fiind curtat de Warner Bros. pentru proiectul Akira, care se află de câțiva ani doar în stadiul de proiect.
Get Out a devenit, de asemenea, filmul de debut cu cele mai mari încasări care are ca regizor un afro-american.

Trailer Get Out

Rose Armitage este cea mai cool iubită pe care ar putea s-o aibă vreun bărbat. Iar părinții ei sunt cei mai de treabă oameni pe care i-ai putea întâlni. Chiar dacă figura tatălui, interpretat de Bradley Whitford, e un pic dubioasă; dar așa sunt unii oameni, au niște fețe mai dubioase, nu-i putem judeca după asta.

Lucrurile devin și mai interesante când Chris întâlnește la casa părinților Rosei două persoane de culoare care lucrează pentru soții Armitage. Walter (Marcus Henderson) și Georgina (Betty Gabriel) nu sunt tocmai cele mai prietenoase persoane din lume și fiecare conversație pe care o au cu Chris pare a avea un subînțeles.

Întrebat ce-l sperie cel mai mult, regizorul Peele spunea că societatea în care trăim este cel mai înfricoșător monstru, ceea ce ajung oamenii să facă în colaborare cu alți oameni este întotdeauna mult mai îngrozitor decât ce-ar putea face o persoană de una singură.

Get Out nu este chiar un horror, nu te înspăimântă prin ceea ce arată, deși are câteva secvențe care îi vor delecta pe fanii acestui gen, însă ce te înspăimântă la Get Out este gândul că lucrurile pe care Peele le arată s-ar putea întâmpla și în realitate.

Allison Williams și Daniel Kaluuya, despre Get Out

Interpretările sunt și ele foarte bune, ceea ce nu te-ai aștepta neapărat de la un film horror. Chiar și personajele secundare precum Walter sau Georgina dispun de suficient mister și ambivalență încât să nu te lase să le bănuiești adevărata poveste decât spre final.

Am ieșit de la Get Out cu satisfacția că încă se mai pot spune povești originale, încă se mai pot face filme de gen care te stimulează să gândești.


Articol scris de