1
22 august 2014
 
 

Interviu > Andrei Georgescu, regizorul episodului “Cișmigiu”, din Love Bus

andrei-georgescu-interviu
andrei-georgescu-interviu

Astăzi, 22 august, filmul Love Bus: cinci poveşti de dragoste din Bucureşti intră în cinematografe.

Pe parcursul acestei săptămâni, am prezentat în fiecare zi câte un interviu cu cei care au realizat acest film. Am început cu Roxana Andrei, am continuat cu Mihai Mincan, Florin Babei și Constantin Radu Vasile, iar azi este rândul lui Andrei Georgescu, cel care s-a ocupat de ultimul episod, a cărui acțiune se petrece în Cișmigiu.

Episodul 5: CIŞMIGIU

Regie: Andrei Georgescu
Scenariu: Paul Negoescu
Cu: Alec Secăreanu, Victoria Răileanu
Imagine: Adrian Coclușneanu
Sunet: Tiberiu Popa
Montaj: Sebastian Plămădeală
Scenografie: Pavel Trifan

Sinopsis:

George și Andreea sunt un cuplu relaxat. Într-o zi, Andreea găsește în baia lui George un ulei de masaj, a cărui apariție George nu o poate explica.

Love Bus - Cișmigiu

Love Bus – Cișmigiu

Blog de Cinema: În primul rând, ar trebui să te prezinți.

Andrei Georgescu (n. 1989), bucurestean crescut in Berceni dar scolit pe la Piata Romana. Unul dintre profesorii de la regie, Napoleon Helmis, imi spunea tot timpul “bai perifericule…” . In 2006 am realizat primul film de skateboarding din Romania, “Pot S-asa Ceva” (prescurtat PSC) care de altfel a si participat la sectiunea de documentar a festivalului de film DaKino la vremea respectiva. Pe aceasta cale vreau sa le multumesc tovarasilor de skate fara de care nu s-ar fi putut realiza acel film. Unii dintre ei inca se dau si intre timp au ajuns skateboarderi profesionisti ! Ceea ce ma bucura.

BdC: Ai mai făcut alte scurtmetraje (videoclipuri, reclame)? Se pot găsi online?

In 2007, nu cu mult timp inainte de bacalaureat, ne-am gandit sa facem continuarea filmului de skate. Asa a aparut “Pot S-asa Ceva 2: Atentie Intra Regele” care a fost selectat intr-un festival de filme de skateboarding la San Sebastian, Street Zinema se numea parca. Din pacate, nici pana in ziua de azi nu s-a mai facut un alt film de skate la noi in tara. In rest, ceea ce am regizat la UNATC. Mai notabile sunt “Stefan Cuc”, documentarul de anul 2 si nu in ultimul rand filmul de licenta “Dialoguri terapeutice”, in care am reusit sa readucem la viata mai multe personaje notabile din filmele “Noului val romanesc”. Dragos Bucur isi continua personajul din “Politist, adjectiv”, Ioana Flora pe cel din “Pescuit sportiv”, Gabriel Spahiu alaturi de Gabriel Huian duc mai departe relatia tata-fiu din “Marilena de la P7” iar Serban Pavlu se revolta din nou interpretand rolul lui Tavi din scurtmetrajul “Alexandra”.

BdC: Cu ce ai vrea să rămână spectatorul după vizionarea segmentului tău din Love Bus?

Am gandit filmul ca o ironie la adresa genului asta de relatii. In ziua de azi lucrurile sunt mult mai superficiale si de prea multe ori totul se reduce la un scroll. Asa se consuma si relatia lor. In doi timpi si trei miscari.

BdC: În cazul realizării unui lungmetraj, ce gen ai aborda?

Thriller psihologic. E un gen cu care am crescut, inca din copilarie m-am uitat la Fincher si daca as reusi sa fac un lungmetraj cu siguranta as incerca sa pun in practica tot ce s-a lipit de mine din punctul asta de vedere.

Trailer Dialoguri terapeutice

BdC: Cum ai ajuns să te apuci de cinema?

Datorita tatalui meu care e pasionat de filme si intotdeauna m-a incurajat si m-a dus la cinema cand eram copil insa declicul a fost prin liceu cand m-am apucat de skateboard si am inceput sa ii filmez ocazional pe prietenii mei dandu-se in diverse spot-uri ale Bucurestiului. In urma unor momente de neatentie m-am accidentat destul de grav la skate si snowboard, hobbyuri pe care le practicam destul de inversunat pe vremea aia, si am capatat niste accidentari destul de urate. Atunci am decis sa imi continui pasiunea pentru sporturile extreme filmand si explorand Bucurestiul in iesirile crew-ului nostru de skateboarding. Partea a doua a PSC a fost filmata doar in locuri ofertante vizual. Intotdeauna cautam o anumita arhitectura si locuri nestiute ale orasului in care sa filmam si sa ne stimulam creativitatea. Am incercat sa aratam o alta fata a orasului si spre fericirea noastra pe vremea aia nu existau atatea masini in Bucuresti. Acum daca incerci sa filmezi ceva spontan si fara aprobari e aproape imposibil sa arate asa cum iti doresti.

BdC: De ce ai luat parte la acest proiect?

In anul trei Paul Negoescu a propus ca toti studentii sa aleaga o tema comuna pe care sa o exploreze intr-un scurtmetraj. Intre timp trebuia sa facem si filmele de licenta asa ca anul trei a fost o perioada destul de agitata pentru noi. Dupa terminarea facultatii doar 3 dintre colegii mei au reusit sa-si termine scenariile asa ca la scurt timp dupa absolvire ei au inceput filmarile pentru omnibus. Eu am aparut in peisaj mai tarziu, datorita lui Paul care mi-a dat un scenariu de-al lui si m-a intrebat daca vreau sa facem filmul. Asta se intampla prin aprilie. La scurt timp dupa am facut filmul.

BdC: Care este episodul favorit din Love Bus (exceptându-l pe cel făcut de tine)?

Drumul taberei, in regia lui Mihai Mincan. Mi-au placut dialogurile si jocul actorilor. Regizorul pare destul de detasat de proiect, nu l-am cunoscut si nici nu l-am vazut vreodata. El e singurul care nu a facut parte din generatia noastra de regizori. Mi se pare tare pentru ca din cate am inteles nu a facut UNATC sau o facultate de profil si uite ce bine i-a iesit filmul.

BdC: Câteva date tehnice: cum te-ai pregătit pentru filmări? Câte zile au durat? Ți-ai programat dinainte câte pagini din scenariu să filmezi pe zi?

Inainte de filmare am facut aproximativ o saptamana de repetitii cu actorii, Alec Secareanu si Victoria Raileanu. Lucrurile au mers foarte bine si cu 2 zile inainte de a da motor am fost la locatie sa se obisnuiasca echipa si actorii cu spatiul apoi am inceput sa repetam si cu camera. Adrian Clocusneanu a fost directorul de imagine.

5 filme favorite – Andrei Georgescu

Pusher (1996)

regia: Nicholas Winding Refn

Hesher (2011)

regia: Spencer Susser

Notre jour viendra (2010)

regia: Romain Gavras

Drunken Angel (1948)

regia: Akira Kurosawa

Clerks (1994)

regia: Kevin Smith


Articol scris de