0
17 decembrie 2015
 
 

Review > saramon vs Cinema, Mon Amour

cinema-mon-amour-pareri
cinema-mon-amour-pareri

Cinema, Mon Amour e un film trist. Este un film trist pentru că prezintă un proces care încă se mai întâmplă. În România, cinematografele continuă să dispară. La începutul anilor ’90, existau aproximativ 450 de cinematografe. Astăzi, au supraviețuit mai puțin de 30. Este vorba despre sălile de cinema din patrimoniul RADEF (Regia Autonomă de Distribuție și Exploatare a Filmelor).

Pe de o parte, dacă privim lucrurile obiectiv, este clar că acestea trebuie să dispară. Tot mai puțini spectatori le frecventează. Condițiile de vizionare a unui film nu sunt dintre cele mai bune. Pe timp de iarnă, înainte de a intra la un film într-un astfel de cinema, trebuie mai întâi să-ți faci curaj să înfrunți frigul. N-am făcut nicio analiză financiară, dar pare evident că încasările nu reușesc să acopere cheltuielile.

Filmul lui Alexandru Belc prezintă povestea cinematografului Dacia Panoramic din Piatra Neamț. Directorul Victor Purice și angajatele sale, Cornelia Chelmu și Lorena Cosău, încearcă să facă tot ce le stă în putință să mențină cinematograful deschis. Pentru cele trei persoane, Dacia Panoramic este mai mult decât un simplu loc de muncă, este un loc de care s-au atașat, un loc care face parte din viața lor și la care nu vor să renunțe, este un loc care le permite să viseze.

Însă acesta este doar un caz izolat. Poate și un pic mai norocos. Mi-ar fi plăcut ca regizorul să aprofundeze subiectul și să prezinte situația mai multor cinematografe, să pună întrebări celor răspunzători de starea actuală a acestor săli și, mai ales, să încerce să găsească niște răspunsuri.

Cinema, Mon Amour este un film trist pentru că ceea ce se întâmplă este un lucru logic și pentru care nu se întrezărește nicio soluție. Cele câteva zeci de cinematografe care au supraviețuit vor dispărea și ele mai devreme sau mai târziu. Este doar o problemă de timp.

Trailer Cinema, Mon Amour


Din 17 decembrie, documentarul Cinema, Mon Amour, poate fi vizionat pe HBO și pe platforma online HBO GO.

Montajul este semnat de Ioachim Stroe, imaginea de Tudor Panduru și Alexandru Belc, iar de sound design s-au ocupat Vlad Voinescu și Filip Mureșan. Producătorii filmului sunt Hanka Kastelicová (HBO Europe) și Tudor Giurgiu (Libra Film), iar co-producători Radovan Sibrt și Viktória Hozzová. Producătorul executiv al filmului este Bogdan Crăciun.


Articol scris de