0
13 iunie 2015

Review > saramon vs Jurassic World

jurassic-world-review
jurassic-world-review

După 22 de ani și încă două filme de la primul Jurassic Park, iată că Amblin Entertainment, sudioul lui Steven Spielberg, ne oferă ocazia să ne reîntoarcem în Jurassic World. De data aceasta, regizor este Colin Trevorrow, care nu mai făcuse decât un singur film înainte: Safety Not Guaranteed, în vreme ce de scenariu s-au ocupat Trevorrow și Derek Connolly, care au rescris materialul conceput de Rick Jaffa și Amanda Silver.

Poate că un singur Jurassic Park ar fi fost de ajuns. Dar Spielberg n-a crezut la fel și, în 1997, a făcut The Lost World: Jurassic Park, pentru ca în 2001 să apară Jurassic Park III. Și când nimeni nu se mai gândea la această franciză, iată că acum se încearcă resuscitarea ei cu noul Jurassic World.

Trevorrow nu-și asumă riscuri și face un film de divertisment onest și facil, fără ca măcar să încerce ceva mai mult.

Gray (Ty Simpkins) și Zach (Nick Robinson) sunt doi frați ai căror părinți se află în proces de divorț. Dar nu asta este important, ci important este faptul că, în timp ce ei vizitează Jurassic Park, se întâmplă ca un dinozaur modificat genetic – Indominus Rex – să înceapă să ucidă din pură plăcere orice ființă vie îi iese în cale. Motiv pentru care se anunță închiderea și evacuarea parcului. În mod evident, cei doi băieți nu ascultă de semnalele de avertizare și-și continuă călătoria prin parc.

Ei bine, acesta este pretextul pentru ca Owen Grady (Chris Pratt) și Claire Dearing (Bryce Dallas Howard) să plece într-o aventură prin parcul plin de pericole.

Jurassic World – Featurette: “A Look Inside”

Despre Owen nu știm mare lucru, doar că pare a cunoaște cel mai bine dinozaurii și cum funcționează mintea lor, apărând ca un îmblânzitor de dinozauri.

Claire este mătușa celor doi băieți și o femeie pentru care slujba este pe primul loc.

Când vine vorba despre personajele interpretate de oameni, este ușor să-i găsești puncte slabe lui Jurassic World. Acestea sunt abia schițate și nici nu spun mare lucru atunci când nu țipă, nu aleargă sau nu ascultă banalitățile celorlalte personaje.

Însă, să fim corecți: Jurassic World nu este despre oameni, ci despre dinozauri. Iar Indominus Rex este un personaj destul de interesant. Întotdeauna, oamenii s-au plictisit repede și ce obișnuia să fie la un moment-dat fascinant, a devenit mai târziu banal. Întotdeauna au căutat ceva mai mare, mai puternic, mai spectaculos. Așa a luat naștere Indominus Rex. Din păcate, filmul nu se ridică la nivelul de ferocitate al acestui monstru și înaintează cuminte, fără să facă exces de violență și fără să prezinte vreo scenă memorabilă.

Jurassic World are multe defecte, dar nici nu avea cum să fie un film perfect, este doar resuscitarea unei francize uitate, care se bazează pe succesul seriei, pentru a avea, la rândul ei, succes. Totuși, este un film cu monștri, care respectă regulile genului. Iar dacă tot ce vrei este un divertisment de două ore cu dinozauri, ar trebui să-l iei în considerare.

Trailer Jurassic World

Verdict: 3/5