Vlad Păunescu este fondator al studiourilor Castel Films, a produs aproape 100 de filme și a fost director de imagine la câteva. Anul acesta a ales să debuteze ca regizor cu Live, un film care vorbește despre mass-media, politică și moralitate.
Teoretic, Live părea un proiect promițător: numele lui Adrian Titieni sau Rodica Lazăr pe lista actorilor din distribuție întărea această opinie și subiectul era unul ofertant. Rezultatul este, însă, dezamăgitor.
Ema, interpretată de Rodica Lazăr, este o prezentatoare de succes la o televiziune aparent obscură – DaDa TV, al cărei singur punct forte pare a fi emisiunea de investigații a Emei, Scandalul zilei. Numai că la un moment-dat ajunge să deranjeze pe cine nu trebuie și este concediată. Bineînțeles că urmează răzbunarea. Și bineînțeles că totul se termină cu bine pentru prezentatoarea noastră.
Conferință de presă filmul Live
Filmul începe cu imagini din trecutul Emei, care a crescut la orfelinat, pentru ca într-o bună zi să se ascundă în mașina lui Iosi, interpretat de Tudor Chirilă, care o… păstrează. Nu se-nțelege dacă o adoptă cu acte sau nu. La fel cum nu se-nțelege nici cum Iosi ajunge dintr-un simplu șofer, aproape un mafiot implicat în politică și-ntr-o mulțime de proiecte mai mult sau mai puțin dubioase.
Live suferă cel mai mult la capitolul logică, scenariul, scris de Vlad Păunescu (aflat la primul său scenariu) și Mihai Mănescu (aflat pentru a doua oară în calitate de scenarist, după Ultimul zburător), părând că a fost lăsat pe mâna unor amatori.
O altă eroare a fost făcută de casting, prin alegerea lui Tudor Chirilă într-un rol care exprimă falsitate prin fiecare gest și fiecare replică.
În plus, acțiunea este întreruptă fără motiv pentru a face loc unor personaje cunoscute, precum Mircea Badea sau Mircea Geoană, dar intervențiile lor nu se legă deloc cu povestea filmului, ci par mai mult pauze de reclamă.
Filmul Live este o experiență cinematografică greu de suportat, deși are o scenă foarte amuzantă, dar care nu face decât să evidențieze și mai mult lipsa unei viziuni regizorale și lipsa de consistență în scenariu. Din primele minute și până la final, Vlad Păunescu pare indecis cu privire la ce tip de film vrea să facă. Pe de o parte vrea să fie serios, pe de alta o dă în satiră, ceea ce apropie Live de statutul de parodie.
Trailer Live
verdict: 2/5
Pingback: Cele mai debile filme româneşti din 2015-2016, partea a II-a | DISCERNE