Lui Asger Holm (Jakob Cedergren) nu-i prea place ce face. E un polițist retrogradat la statutul unui agent care răspunde la apelurile care vin la serviciul de urgențe 112. Tura sa se apropie de sfârșit. În doar câteva ore va pleca acasă.
Un tip sună să reclame că a fost jefuit de o femeie. Asger, indiferent, își dă seama că e vorba de o prostituată. Îl lasă pe bărbat să mai aștepte câteva minute, după care îi confirmă că un echipaj de poliție se îndreaptă spre el.
Un biciclist cere ajutor. Asger îl sfătuiește să nu se mai urce pe bicicletă atunci când e beat.
Un alt tip, cel mai probabil dependent de droguri, sună speriat că a luat o supradoză. Asger se ocupă de cazul lui cu aceeași indiferență.
The Guilty trailer
La un moment dat, însă, la celălalt capăt al firului se aude vocea unei femei. E Iben (Jessica Dinnage), care pretinde că vorbește cu fiica sa. Asger intră în jocul femeii pentru că-și dă seama că ceva e în neregulă. Aceasta se află într-o mașină cu bărbatul care a răpit-o. Nu trece mult timp și Asger descoperă că Iben a fost răpită de fostul ei soț, lăsând acasă doi copii.
Din acest moment, urmează cam vreo 75 de minute care trec fără să-ți dai seama. Camera nu-l pierde din vedere pe Asger. Nu vedem niciun alt personaj, doar câțiva colegi de-ai lui Asger. Toată acțiunea se petrece în numai două încăperi. Dar în mintea spectatorului au loc urmăriri și crime oribile. E mult sânge pe acolo, chiar dacă nu-l vezi. E disperare și sunt regrete. Și totul devine o cursă contra-cronometru.
Pentru Asger, situația e clară. Însă, e departe de realitate.
Regizorul danez Gustav Möller arată că cinema-ul nu înseamnă numai vizual. Își invită spectatorii la un exercițiu de imaginație și, ajutat de un scenariu foarte bine scris împreună cu Emil Nygaard Albertsen, reușește să ofere o experiență rară.
The Guilty este filmul de debut al lui Möller și propunerea Danemarcei la categoria Film străin, de la Oscarurile de anul viitor.