0
17 martie 2018
 
 

Review > saramon vs Tomb Raider

tomb-raider-review-lara-croft
tomb-raider-review-lara-croft

Vă mai aduceți aminte de Lara Croft: Tomb Raider – The Cradle of Life din 2003? Nici eu. Iar peste 15 ani, cel mai probabil, nimeni nu-și va mai aduce aminte nici de Tomb Raider-ul care e în cinematografe acum.

Alicia Vikander i-a luat locul Angelinei Jolie, iar norvegianul Roar Uthaug bifează cel de-al cincilea său lungmetraj și primul film realizat la Hollywood.

De scenariu s-au ocupat Geneva Robertson-Dworet, care debutează cu această ocazie, și Alastair Siddons, aflat la cel de-al doilea film din cariera de scenarist.

Așadar, având la cârmă niște oameni fără o experiență prea mare la Hollywood, producătorii de la Warner Bros. și-au putut impune destul de ușor punctul de vedere. Iar rezultatul este un film fără personalitate și cu o poveste aproape plictisitoare (are vreo două scene care te păcălesc pentru câteva minute și te conving să nu ațipești).

Soundtrack Tomb Raider

În filmul lui Uthaug, Lara Croft abia se formează. Poate și de aceea are o anumită lipsă de logică în acțiuni și în gândire.
După ce tatăl ei, Richard Croft – interpretat de Dominic West, este declarat mort, Lara se vede moștenitoarea unei averi însemnate. Tot ce trebuie să facă pentru a intra în posesia acesteia este să semneze niște acte, pentru ca totul să fie oficial.
Dar ce face Lara? Bineînțeles că nu semnează, pentru că asta ar însemna să accepte faptul că tatăl ei este mort. Însă are nevoie de bani pentru a dezlega misterul dispariției lui. Prin urmare, face o vizită la una dintre cele mai neverosimile case de amanet din istoria cinematografiei, de unde se împrumută, pe loc, cu 8000 de dolari.

Un film de o asemenea anvergură nu se poate petrece doar pe străzile Londrei, iar după această introducere, ajungem undeva prin Asia, Lara căutându-l pe Lu Ren (Daniel Wu). Pentru că realizatorii nu-și permiteau să irosească prea mult timp, Lu Ren este găsit destul de ușor și convins la fel de repede să o însoțească pe Lara pe Insula Yamatai.

Se presupune să Yamatai ascunde mormântul zeiței japoneze Himiko, pe care îl căuta și Richard Croft înainte să dispară.

Numai că Yamatai pare stăpânită de Matthias Vogel (Walton Goggins), care, la rândul lui, caută același mormânt.

Ironia este că tatăl Larei se afla de șapte ani în căutarea acestui mormânt, dar, de fapt, nu voia să-l găsească, ci doar să-i împiedice pe ceilalți să o facă.
Iar Vogel recunoaște că nu-i interesat de Himiko, ci ar prefera să fie alături de familie.
Cu toate astea, iată-i pe toți, pe Yamatai, căutând un mormânt de care nimănui nu-i pasă.

Trailer Tomb Raider

Partea a doua a filmului este o lungă serie de scene de acțiune, în care Lara Croft sfidează logica și legile fizicii, efectele vizuale își fac treaba, iar spectatorul așteaptă nerăbdător finalul pentru a ajunge acasă și a da play jocului.

Tomb Raider încearcă prea mult să semene cu jocul video încât uită că trebuie să fie un film. Iar un film are personaje, nu caractere, are o poveste, nu doar acțiune și o povestire spusă din voice-over.


Articol scris de