După ce-am văzut zilele trecute ce filme ne așteaptă în 2015, acum ar fi momentul să observăm care filme din 2014 lansate în România au fost favoritele criticilor.
Astfel, conform cinemaMetrului, care măsoară valoarea unui film în funcție de recenziile criticilor și bloggerilor de film din România și din întreaga lume, două filme au avut parte numai de recenzii pozitive.
Pe parcursul anului 2014, s-au lansat în România 206 filme. Dintre acestea, 67 de filme au avut cinemaMetru pozitiv (adică peste 59%), 91 de filme au avut cinemaMetru negativ, iar 28 de filme nu au avut suficiente recenzii (adică minimum patru) pentru a li se stabili un cinemaMetru.
Așadar, cele mai bune filme ale anului 2014, conform cinemaMetrului, sunt:
- The Lego Movie / Marea aventura Lego, distribuit de MediaPro Distribution, începând cu 14 februarie;
- How to Train Your Dragon 2 / Cum să îţi dresezi dragonul 2, distribuit de Odeon Cineplex, începând cu 20 iunie.
Ambele au obținut cinemaMetru=100%.
Pe locul al treilea s-a situat comedia lui Wes Anderson, The Grand Budapest Hotel / Hotel Grand Budapest (Odeon Cineplex), cu cinemaMetru=98%, lansată pe 21 martie, urmată de Dallas Buyers Club (Ro Image 2000, Prorom) – lansat pe 7 martie, și singurul film românesc din top 10: Q. E. D. (ICON production) – lansat pe 10 octombrie, ambele cu cinemaMetru=96%.
Locul al șaselea aparține altor două filme cu același cinemaMetru (95%): American Hustle / Ţeapă în stil american (MediaPro Distribution), lansat pe 17 ianuarie, și Stations of the Cross / Patimile Mariei (Parada Film), care a avut premiera pe 7 noiembrie.
Ultimele trei locuri sunt ocupate de trei filme care au cinemaMetru=94%: 12 Years a Slave / 12 ani de sclavie (MediaPro Distribution), ajuns în România pe 3 ianuarie, The Wolf of Wall Street / Lupul de pe Wall Street (MediaPro Distribution), apărut pe 10 ianuarie, și Deux jours, une nuit / Două zile, o noapte (Independența Film), lansat pe 21 noiembrie.
Top 10 filme 2014, în funcție de cinemaMetru
Loc | cinemaMetru | Film |
---|---|---|
1 (=) | 100% | The Lego Movie MediaPro Distribution |
1 (=) | 100% | How to Train Your Dragon 2 Odeon Cineplex |
3. | 98% | The Grand Budapest Hotel Odeon Cineplex |
4 (=) | 96% | Dallas Buyers Club Ro Image 2000, Prorom |
4 (=) | 96% | Q. E. D. ICON production |
6 (=) | 95% | American Hustle MediaPro Distribution |
6 (=) | 95% | Stations of the Cross Parada Film |
8 (=) | 95% | 12 Years a Slave MediaPro Distribution |
8 (=) | 95% | The Wolf of Wall Street MediaPro Distribution |
8 (=) | 95% | Deux jours, une nuit (Independența Film |
În ce privește filmele românești, cel mai apreciat de către critici este Q.E.D., care apare, de altfel, și în topul general. Urmat de Love by Design / Dragoste & Design (Forum Film România), lansat pe 31 octombrie, cu cinemaMetru=90%. În timp ce pe locul al treilea este Closer to the Moon / Mai aproape de lună (Mandragora Movies), al lui Nae Caranfil, cu cinemaMetru=86%, lansat pe 7 martie.
Locul al patrulea îi aparține lui Alt Love Building (Freeman Entertainment), cu cinemaMetru=75%, care a avut premiera pe 26 decembrie, iar pe locul al cincelea se situează comedia America, venim! (Ro Image 2000, Transilvania Film), cu cinemaMetru=60%, lansată pe 19 septembrie.
Top 5 filme românești din 2014, în funcție de cinemaMetru
Loc | cinemaMetru | Film |
---|---|---|
1. | 96% | Q.E.D. ICON production |
2. | 90% | Love by Design Forum Film România |
3. | 86% | Closer to the Moon Mandragora Movies |
4. | 75% | Alt Love Building Freeman Entertainment |
5. | 60% | America, venim! Ro Image 2000, Transilvania Film |
La incasari 5 si 4 au spulberat 1 2 si 3!
la astea românești? păi, e suficient să te uiți ce filme sunt pe primele poziții prin box office (la noi sau afară) ca să vezi că e perfect normal să se-ntâmple așa.
Da, la alea ma refeream. QED mi se pare cel mai anticomercial film vazut in 2014. Bloggerii astia-s mai hipsteri de felul lor.