Review > saramon vs Blackhat

blackhat-review

Sunt puține filme pe care le-aș revedea. Dar cred c-am văzut Heat de vreo 3-4 ori. Este unul dintre cele mai bune filme făcute vreodată. Iar la vremea aceea, Michael Mann mi s-a părut un geniu, un maestru al acțiunii.

Dar vine un moment în care unul dintre regizorii pe care-i apreciezi și îi respecți face un film ca Blackhat. Primul impuls este să reanalizezi filmul ca să fii sigur că nu greșești. Te gândești că, totuși, trebuie să găsești lucrurile pozitive din film și dacă sunt suficiente, îi poți trece cu vederea defectele. Apoi, ai vrea să revezi filmele sale mai vechi ca să fii sigur că n-ai greșit atunci când ți-au plăcut. Dar până la urmă te împaci cu gândul că ai văzut Blackhat, probabil cel mai prost film al lui Michael Mann.

Chris Hemsworth este Nick Hathaway, un hacker care, în mod curios, se pricepe la multe chestii: la programare (deși filmul nu dovedește acest lucru), trage cu pistolul mai bine ca agenții FBI și se bate ca și cum din asta și-ar câștiga existența.

Blackhat: Interviu cu Chris Hemsworth

Blackhat (tradus la noi cu Hacker) începe cu un atac cibernetic asupra unei centrale nucleare din Taiwan. Nu trece mult timp și autoritățile chineze realizează că trebuie să coopereze cu americanii pentru a reacționa la acest atac. Iar soluția americanilor este să apeleze la un hacker aflat în închisoare, unul dintre autorii programului care a fost folosit în atacul amintit.

Astfel, intră în scenă Nick Hathaway. Eroul clasic din filmele de acțiune, cu trecutul dureros atât de previzibil, pe care, la fel de previzibil, îl aflăm în timp ce se destăinuiește în fața unei femei, cu care ajunge în pat până la urmă.

Nici nu știu ce nu funcționează la Blackhat. Sau cine e de vină. Scenariul a fost scris de Morgan Davis Foehl, care l-a vândut studiourilor Universal. De ce l-au cumpărat cei de la Universal rămâne un mister. Nu pot decât să speculez că probabil cineva de acolo îi era dator acestui Morgan Davis Foehl. Mann a rescris o parte din acest scenariu, însă nu a reușit să obțină și un credit de scenarist.

Întreg filmul arată ca unul pe care l-ar fi făcut Michael Bay în anii 70-80. Singurul personaj cât de cât conturat este Hathaway și acesta este abia schițat. Nu are motivație, nu are personalitate, nu există ca om, ci e doar o idee, ideea de la care a plecat un film care n-ar fi trebuit făcut.

Trailer Blackhat

Verdict: 1/5

Etichete: