0
28 martie 2016
 
 

Premiile Gopo > Cele mai bune filme românești din 2015

cele-mai-bune-filme-romanesti-gopo-2016
cele-mai-bune-filme-romanesti-gopo-2016

În această seară va avea loc Gala Premiilor Gopo, unde vor fi premiate cele mai bune filme românești din 2015.

La categoria Cel mai bun film, au rămas în cursa finală cinci titluri, iar dacă ne-am lua după cinemMetru, Aferim! ar trebui să fie câștigător. De altfel, acesta a obținut și cele mai multe nominalizări (12) la ediția curentă a Premiilor Gopo.

Filmele nominalizate la Gopo, în funcție de cinemaMetru

AFERIM! 100%

(România – Bulgaria – Cehia)

Producător: Ada Solomon (HiFilm)
Regia: Radu Jude

Jessica Kiang – The Playlist
Ceea ce face din Aferim! o experiență cinefilă cu adevărat unică este faptul că poți spune, fără să greșești, că ai văzut un film art-house românesc, de epocă, alb-negru, care disecă inteligent și contextualizează originile rasismului și nimeni nu va ști că, de fapt, te-ai distrat de zile mari.
Stephen Dalton – Hollywood Reporter
Răspunsul României la 12 Years a Slave este surprinzător și sălbatic de amuzant.

DE CE EU? 83%

(România – Bulgaria – Ungaria)

Producător: Oana Giurgiu (Libra Film)
Regia: Tudor Giurgiu

Ionuţ Mareş – Ziarul Metropolis
Tudor Giurgiu este un bun meseriaș. Stăpânește toate mijloacele necesare pentru a ține în frâu și a face coerentă o poveste alambicată, cu multe personaje și dedesubturi, construită pe scheletul mediatizatului caz al tânărului procuror Cristian Panait.
Stephen Dalton – Hollywood Reporter
Giurgiu face o treabă bună ca regizor, chiar dacă De ce eu? arată mai degrabă ca o dramă TV

COMOARA 81%

(România – Franța)

Producător: Marcela Ursu (42KM Film)
Regia: Corneliu Porumboiu

Michał Oleszczyk – RogerEbert.com
În ultimele sale 10 minute, filmul se transformă într-o fabulă ironică, aproape magică, iar scena finală poate că este una dintre cele mai convenționale și izbitoare decizii luate vreodată de Porumboiu, dar chiar și așa rămâne unul dintre jucătorii-cheie ai Noului Val Românesc și mă bucur să văd că a revenit în formă.
Emil Călinescu – CinEmil
Filmul Comoara nu imi displace pentru ca pur si simplu nu prea are ce sa-ti displaca la el. E doar tipul de film in care pierzi 1 ora jumate pentru o chestie pe care o puteai vedea in 25 de minute, chestie care oricum nu iti aduce nimic nou. Nu e genial jucata, insa nimeni nu joaca slab. Drept urmare, nu te poti supara pe nimeni, dar nici nu-ti vine sa-i lauzi.

BUCUREȘTI NONSTOP 75%

(România)

Producător: Dan Chișu, Codin Maticiuc (DaKINO Production)
Regia: Dan Chișu

Ştefan Dobroiu – Cinemagia
Chişu surprinde foarte bine spiritul comunităţii şi îşi intrigă spectatorul cu un melanj ataşant de personaje în ceea ce poate fi uşor cel mai convingător film din cariera sa de cineast independent.
Marin Apostol – Părerea Blog de Cinema
Chiar dacă personajele sunt construite superficial iar filmul nu pare să fie interesat să aprofundeze problemele de natură socială pe care le prezintă, București NonStop este agreabil de privit, mai ales datorită actorilor bine-aleși, dar și a replicilor adesea amuzante.

UN ETAJ MAI JOS 71%

(România – Franța – Suedia -Germania)

Producător: Dragos Vîlcu (Multi Media Est)
Regia: Radu Muntean

Ionuţ Mareş – Ziarul Metropolis
Interesul nu este de a descoperi eventualul criminal şi motivaţiile gestului său, ci de a observa, aproape clinic, lupta cu propria conştiinţă a unui bărbat pus într-o situaţie neprevăzută.
Marin Apostol – Părerea Blog de Cinema
Un etaj mai jos este un film care-ți atrage atenția, îți stârnește curiozitatea, te convinge să-l urmărești cu interes, pentru ca în final să te părăsească în tăcere, lăsându-te cu sentimentul că ți s-a negat dreptul la o încheiere pe care o meritai.

Vezi toate nominalizările la Premiile Gopo 2016


Articol scris de