The American (2010)

Premieră:
10-09-2010
Site oficial:
The American (2010)
Distribuitor:
,
Roger Ebert – Chicago Sun-Times
Din ce în ce mai rar mi-e dat să văd un film atât de bine realizat, asamblat cu atâta grijă precum o armă, astfel încât atunci când cuvintele apar, te izbesc ca un fulger.
Kenneth Turan – LA Times
The American este mai mult o experienţă estetică decât emoţională.
Owen Gleiberman – Entertainment Weekly
The American încheie vara nu cu un „bang”, ci cu un scâncet.
Kirk Honeycutt – Hollywood Reporter
Ce-o fi văzut George Clooney la scenariul ăsta?
A.O. Scott – NY Times
Este un exerciţiu iscusit în gen şi stil, un lucru bine făcut, dar care nu conţine nimic în mod special, deşi unele dintre caracteristicile sale – atmosferă europeană, ritm lent, nuditate feminină frontală completă – ţin mai mult de o operă de artă decât de multiplex.
David Edelstein – NPR
La orice nivel am judeca, The American este ridicol. Cartea e ca un roman poliţist convenţional, dar filmul, ca The Passenger, al lui Antonioni, te lasă cu o întrebare uriașă: „De ce?” Dar m-am bucurat oricum. Te duce înapoi în timp, în epoca thrillerelor europene, în care intriga era în general abstractă. The American este, ei bine, cel mai puțin american film de acţiune din ultimii ani.
Phil Pirrello – IGN
Scenariul spartan, scris de Rowan Jaffe (adaptat după romanul lui Martin Booth), nu încearcă prea mult să fie un film serios. Iar George Clooney pare foarte confortabil cu stilul regizorului, cu ritmul lent, simţindu-şi perfect personajul, adăugându-i un amestec echilbrat de farmec şi pericol.
Tim Basham – Paste Magazine
Clooney are momentele sale în The American, dar nu este suficient pentru un film cu un tip ciudat de suspans.
Drew McWeeny – HIT FIX
„The American” este un film despre lucruri nerostite, despre lucrurile care nu se văd suprafaţa. Este un exercițiu care te ține încontinuu în suspans şi e o şansă pentru Clooney de a juca un tip foarte special de personaj. Acesta este un film ca un „Point Blank”, un film despre un om, care trce printr-o situatie periculoasa, alături de niște oameni în care nu știe dacă poate avea încredere, aderând la un principiu simplu: a supravieţui şi a pedepsi.
Peter Travers – Rolling Stone
E o poveste atât de uzată şi de care s-a abuzat atât de mult, încât aproape că poţi auzi cum scârţâie.
Chris Cabin – FilmCritic
Spre deosebire de filmul de debut al regizorului Anton Corbijn – Control, The American este mai personal, mai complex întocmit şi scris cu mai multă atenție acordată vizualului.